Könyvmoly TAG

3:27 Varjúlány 0 Comments


Nagyon elcsúsztam a mára szánt bejegyzéssel, és mivel egyébként is terveztem kitölteni ezt a kérdéssort (Teklánál, a Bikira blogon, Dorkánál, Citromhabnál és Phoenixnél találkoztam vele), arra gondoltam, ma ezzel lazítok. :)



Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?



Igen, nagyon határozottan. A szüleim soha nem biztattak olvasásra, egyikük sem volt könyvmoly, ennek ellenére nagyon hamar meg akartam és meg is tanultam olvasni. Az igazi átütést viszont az első iskolai kötelező olvasmányom, A két Lotti hozta. Akkor jöttem rá, hogy milyen sok érzést válthatnak ki belőlem a történetek, és azóta nincs megállás.

Általában hol olvasol?Legtöbbször itthon, vagy a nappalink kanapéján, vagy az ágyamon, de mivel sok időt töltök tömegközlekedési eszközökön, buszozás közben is elő-előfordul, hogy olvasok.

Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?Ha rajtam múlik, akkor egyszerre csak egyet, mert ha tetszik, amit olvasok, akkor azzal szeretnék haladni az olvasásra szánt időmben (ha pedig nem tetszik, abbahagyom). Viszont amikor még tanultam, és megcsúsztam a kötelezőkkel vagy több tárgyra kellett mást és mást olvasnom, akkor párhuzamosan olvastam a könyveket.

Melyik a kedvenc műfajod?
Nincs kedvenc műfajom, de jóformán mindent szeretek, amiben van egy kis abszurd.

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Nincs, de a történelmi regényekkel és a fantasyk egy típusával hadilábon állok. Tudom, nem leszek népszerű, de a Trónok harcával és Az éhezők viadalával ki lehetne kergetni a világból.

Van kedvenc könyved?


Persze. :) Nagyon sokáig nem hangoztattam, a kedvenc könyv szerintem egy roppant intim információ. Kafkától A per az, olyan, mintha... "belőlem szólna". Kafka összes írásával így vagyok egyébként. Mindegyikben olyan dolgokat találok, amik bennem is megvannak, csak nem kerültek a felszínre - vagy én egyszerűen nem tudom megfogalmazni őket.
Tudom, ez homályos és bizarr, de ahogy írtam is, ez egy intim kapcsolat. :)

Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?


A nyomorultak, épp a terjedelme miatt kezdtem el olvasni. Egy nagyon rossz időszakomban kellett valami, ami leköt - ezt választottam, és végül is bevált.

Milyen könyvet vettél utoljára?
Nagyon régen vettem könyvet, könyvtárba járó típus vagyok, de erről majd egy kérdéssel lejjebb. :) Szégyellem, de nem emlékszem.

A könyvtári vagy a saját (vásárolt) könyveket szereted jobban?
Gyerekként a saját könyveket értékeltem nagyon, viszont amikor magyar szakos lettem, olyan mennyiségű könyve volt folyamatosan szükségem, amennyit nem tudtam finanszírozni. Azóta könyvtárba járok, és nem is szándékozom változtatni ezen.

Jelenleg mit olvasol?


Tegnap este kezdtem el a Száll a kakukk fészkéret, sokat még nem tudok mondani róla, de eddig tetszik. :)

Hol veszed a könyveidet?
Ha veszek könyvet, akkor azt egy belvárosi Libriben teszem. Ha van egy kis idő, néha be-beszoktam nézni oda úgy is, hogy nem vásárolok semmit.

Előrendeltél már valaha könyvet?
Nem, már csak azért sem, mert elsősorban nem az újdonságok érdekelnek.

Hány könyvet veszel havonta?
Mint már írtam, venni nagyon ritkán szoktam, így erre nem tudok válaszolni, viszont kölcsönözni havonta minimum hármat.

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Szeretem az antikváriumokat, ha Debrecenben járok, mindig be is lépek az egyik kedvencembe.

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még olvasásra váró könyveidet?
Változó. Van, hogy az elolvasásra váró könyveket az ágyam mellé teszem, az éppen olvasottam alá, de az is előfordul, hogy a polcra kerülnek.

Az összes könyvet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?

Nem. Van itthon néhány szakácskönyv, enciklopédia és egyetemi tankönyv, amire akkor sem szánnék időt, ha ezer évig élnék.

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, soha az életben nem olvasod el őket még egyszer?
Jelenleg semmit, de nincs is ilyen igazán sok. Mivel ritkán veszek könyvet, ha vásárolok, akkor az biztosan nagy kedvenc.

Adományoztál már könyvet?

Nem. Őszintén szólva eddig eszembe sem jutott, pedig fontos lenne.

Volt már könyvstopod?
Nem, és nem is hinném, hogy lesz.

Mit gondolsz, túl sok könyved van?

Nincs túl sok, talán még több is lehetne.

Minden TAG végén ezt írom, de most tényleg nagyon-nagyon örülnék, ha minél többen kitöltenétek. :)

0 megjegyzés: