John Frieda Frizz Ease sampon, balzsam és pakolás

1:04 Varjúlány 0 Comments

Néhány hete egy új hajápoló családot próbálgatok, és mostanra körvonalazódott a véleményem róla, úgyhogy lássuk. :)


Elöljáróban muszáj néhány mondatot írnom a hajamról: nagyon hullámos, már-már göndör, rettenetesen, tényleg rettenetesen dús és nagyon vastag szálú. Semmi sem áll távolabb tőle, mint a klasszikus értelemben vett "szállás", viszont a göndörsége miatt mindig van három, négy, öt szálacska, ami nem hajlandó egy tincshez sem illeszkedni.

A hajam alapvetően nem károsodott, viszont elég száraz - ezt orvosolandó és hogy valamivel könnyebben kezelhető legyen, mindig kiemelkedő ápolást ígérő családok mellett szoktam kikötni. Azonban legutóbb úgy döntöttem, kockáztatok: a Frizz Ease Miraculous Recovery/Wonderkur az ápolás mellett elméletileg a szálló hajjal is leszámol, és abban reménykedtem, hogy ez talán a kusza, bolyhos hatáson is segíteni fog. Segített, de még mindig ne rohanjunk ennyire előre. :)

Az egész család szürke-lila csomagolást kapott, nekem nem tetszik különösebben a külsejük, de ez most nem is baj, nem ez a dolguk.

Mindhárom termék alapillata engem férfidezodorra emlékeztet, aminek nem örülök, mert kifejezetten kedvelem, ha kellemes illata van a hajápolási termékeknek. Sőt, nem csak kedvelem, jóformán el is várom. A John Frieda szerencséje az, hogy a férfidezodor mellé valamilyen gyümölcsös, talán mangós illatot is kevertek, és így már könnyebben tolerálható. Igaz, termékenként különböző mértékben fedezhető fel a gyümölcsös jegy - a balzsamon érezhető a leginkább, a pakoláson pedig a legkevésbé.



Az enyhén áttetsző sampon meglepően könnyed állagú, legalábbis ha figyelembe vesszük azt, hogy ápoló hatást is ígér. Nem habzik olyan jól, mint szeretném (én abszolút a habzó termékek mellett vagyok), ezért kicsit többet kell belőle használnom, mint más samponokból.
A könnyed állagnak ahogy várható, meg is van a hátulütője: valóban nem táplál, legalábbis az én hajam nem lett kevésbé száraz tőle, minimálisan sem. Viszont olyat tesz vele, amit nem tud semmi más: könnyedebb tőle, olyan, mintha normál szálvastagságú lenne.
Talán nem hangzik jól, de számomra ez eddig megvalósíthatatlannak hitt álom volt. :)



A balzsam már állagát és hatását tekintve is valamivel gazdagabb, azonban ez sem az extra tápláló hatásával éri el azt, amit szeretnék. Ugyanis éppen csak annyira táplál, amennyi pluszra egy enyhén száraz hajnak van szüksége - cserébe viszont elvesz a hajam tömegéből, laposabbnak, kevesebbnek tűnik, ha ezt használom, és ezért én ismét hálás vagyok. Arról már nem is beszélve, hogy a balzsam az, aminél érzékeltem a bolyhosodás megelőzését: rugalmasabbá teszi a hajamat, ezáltal a kusza szálak ahhoz a tincshez csatlakoznak, amelyikhez én szeretném.



A három termék közül csak egy okozott némi csalódást, méghozzá a Wonderkur pakolás.
Mióta az átlagos drogériás termékeknél kicsit profibbakkal ismerkedem, a jó pakolások ismérve számomra az, hogy sűrűek. Ez nem az, kifejezetten könnyed. A könnyedsége miatt viszonylag sokat kell eloszlatni a hajon, és még az a sok sem ápol kiemelkedően - ezekből kifolyólag nagyon gyorsan fogy, még csak négyszer vagy ötször használtam, de a tégely harmada már hiányzik.

A haj "könnyítésén" minimálisan ez is segít, egyaránt tűnik valamelyest kevesebbnek és vékonyabb szálúnak a hajam tőle, azonban közel sem annyira, mint a sampontól vagy a balzsamtól. Továbbá muszáj hangsúlyoznom, hogy amíg egy samponnak vagy balzsamnak elnézem azt, hogy nem ápol kiemelkedően, még ha azt is ígéri, egy pakolásnak nem tudom ugyanezt megbocsátani. Ettől elsősorban pont erőteljes táplálást várnék, és azt ez egyértelműen nem nyújt.

Összességében: Annak ellenére, hogy ezt a családot nem kifejezetten az én hajtípusomra találták ki, a sampont és a balzsamot nagyon megkedveltem. Az ezek által nyújtott hatáshoz hasonlót még egy terméknél sem tapasztaltam, de ezért kompromisszumot is kell kötni, mert nem táplálnak elég intenzívem.
A pakolás bűvölt el a legkevésbé, nem teljesít olyan jól ápolás terén, mint ahogy szerintem kellene, és a többi jótékony hatása sem olyan erős, mint a samponé és a balzsamé.

0 megjegyzés: