Két szuper sorozat

16:49 Varjúlány 0 Comments

Ősszel írtam egy bejegyzést azokról a sorozatokról, amelyeket követek, és annak ellenére, hogy a sorozatnézés nekem a hidegebb évszakokhoz kötődik (amint kellemesebbre fordul az idő, igyekszem többet lenni a szabadban), az utóbbi hetekben két új taggal is bővült a csapat.


Az egyik a Devious Maids, ennek a felfedezését Apolkának köszönhetem, ő említette, utánanéztem, megtetszett és már végeztem is az első évaddal. A részletekbe nem szeretnék belemenni, csak pár mondatban róla: a sztori azzal kezdődik, hogy Beverly Hillsben megölnek egy szobalányt. Tudom, durván hangzik, de ennek ellenére nem erőszakos, véres sorozat. :) Ezt követően a környéken dolgozó szobalányok életét követhetjük nyomon, és ezzel párhuzamosan a munkaadóikét is, valamint szép lassan a bűntényről is egyre több részlet kerül napvilágra. A hangulata hasonló a Született feleségekéhez, egy kis nyomozósdi, egy kis rejtély, egy kis szerelem. Nem a valaha volt legemelkedettebb alkotás, de szórakozásnak szerintem tökéletes. :)
Ahogy fentebb írtam, az első évadot már végig is néztem, a másodikat ha minden igaz, április 20-án fogják elkezdeni vetíteni. Már nagyon várom, kíváncsi vagyok a folytatásra.


A másik új favoritom a Pan Am. Először nem igazán tudtam, hová is tegyem, de gyorsan megbarátkoztam vele. A hatvanas években játszódik, légiutaskísérők és pilóták életét mutatja be (pontosabban csak egy pilótáét és egy elsőtisztét), de rajtuk keresztül az egész korról képet kaphatunk - igaz, nem átfogót. Ez a sorozat szerintem a Downton Abbey-hoz hasonlóan két síkon értelmezhető.
Az egyik szál nem (vagy csak kis részben) függ az adott kortól, szerelmi viszonyok, testvéri kapcsolat stb., a másik viszont ahhoz köthető, ennek a megértéséhez tehát nem árthat némi háttértudás, de ez ne riasszon el senkit. :)

Én nem rajongok a tisztán történelmi könyvekért, filmekért vagy netán sorozatokért, de így, érintőlegesen felbukkanva nagyon tetszik a történelmi szál. Úgy érzem, egy kis ízelítőt kaphatunk az időszak atmoszférájából, ráadásul az utazás mint téma is közel áll hozzám. És igen, be kell vallanom, előszeretettel legeltetem a szemem az egyenruhás Mike Vogel-en.

Nagy bánatomra a Pan Am csak egy évadból áll, három részt még tartalékolok belőle, nagyon fog hiányozni, ha a végére érek.

Nézitek/ismeritek valamelyiket?:)

0 megjegyzés: