Cartier Baiser Volé EdT

10:10 Varjúlány 0 Comments



Szeretem a szép üvegeket, de csupán a formás üvegcséje miatt nem tudok megszeretni egy illatot és fordítva: a kevésbé vonzó külső sem tántorít el egy finom illattól. Viszont az nem tagadom, hogy egy különleges tesztert gyakrabban kapok le a parfümériák polcairól, még ha nem is vagyok benne biztos, hogy nekem való a benne lévő parfüm.

Egy ilyen alkalommal próbáltam ki a Baiser Volé EdP-t, és rettenetesen elkeseredtem. Szemkápráztató üveg, rengeteg pozitív vélemény és egy engem kifejezetten irritáló illat. Aztán kaptam néhány millilitert az új EdT verzióból, és ennek már sikerült megvigasztalnia.

De ne szaladjunk ennyire előre, muszáj még egy képet beszúrnom az üvegről:



Masszív, egyszerű, elegáns és kifinomult.


Mint ahogy már írtam, az EdP nagyon távol áll tőlem, és az EdT-vel sem indult zökkenőmentesen a viszonyunk. A zöld jegyek általában nem a kedvenceim, ha édesebb illatjegyekkel vannak társítva, nem zavarnak, de nem is hatnak meg, ha pedig a savanyúságuk, savasságuk van hangsúlyozva, az egyenesen taszít.
A Baiser Volé EdT az utóbbi kategóriába sorolható, ezért is nem tetszett első szimatolásra.

A lineáris illatok közé tartozik, tehát a kifújás pillanatától az utolsóig nem történik nagy változás, csupán az intenzitása nem állandó. A hivatalos leírás csak két illatjegyet említ, a liliomot és a zöld alapot, de én ettől azért kicsit többet érzek. A virág és a határozott zöldesség mellett ott van a vizes, elázott föld és növények illata, amik így, önmagukban továbbra sem lennének a kedvenceim. Együtt azonban egy karcos, karakteres elegyet alkotnak, ami végtelenül természetes, mégis egyedi, elegáns és csöppet sem unalmas.

Engem határozottan a nyári eső utáni természetre emlékeztet ez a parfüm, mikor még - bármilyen furcsán is hangzik -  ott van a levegőben a víz, magasabb a páratartalom, de a nedves föld, a sár illata is érződik és a növényeké is erősebbnek hat.
A tartóssága nem kiemelkedő, öt óra után már csak nagyon haloványan érezhető, ettől az árkategóriától én kicsit többet várnék, de más negatívumot nem tudok felhozni ellene. 

Nem vagyok biztos benne, hogy mindenkinek elnyerné a tetszését, nekem is barátkoznom kellett vele, viszont minél többet használom, annál biztosabb vagyok benne, hogy ez a kis minta nem lesz belőle elegendő.

0 megjegyzés: