Illatjegyek nyomában: a kókusz

9:09 Varjúlány 0 Comments


Mostanában elhanyagoltam az "illatos" bejegyzéseket, de erre van egy igen egyszerű kifogásom: a markáns, édes illatok állnak közel hozzám, ezeket viszont a többség nem tolerálja jól a melegben.
A kókusz azonban valamelyest kivétel, szerintem az egyik leguniverzálisabb jegy a karakteressége ellenére. Bármelyik évszakhoz illőnek tartom, csak a körítéstől függ, hogy a tengerparton való napozás vagy a karácsonyi süti jut eszünkbe róla.
Sajnos van egy hátulütője is, igen gyakran művire sikerülnek a kókuszos illatok, sokan pedig egyből az autóillatosítóra asszociálnak róla - esetenként én is.


Az Yves Rocher Niox de coco családját nagyon megkedveltem, a testápolója kifejezetten könnyed volt, de mégis selymessé tette a bőröm, már el is használtam. A tusfürdővel sincs semmilyen problémám, és ez is ugyanazzal az illattal rendelkezik: Kicsit mű, néha szúrós kókusz - de még bőven az elviselhető határon belül - nagyon enyhe beazonosíthatatlan selymes-krémes alappal. Ez áll a legközelebb az autóillatosító jelleghez, de ennek ellenére szerintem érdemes tenni egy próbát vele.

A márkánál maradva az Yves Rocher kókuszos ajakápolója bár elméletileg ugyanahhoz a családhoz tartozik, mint a testápoló és a tusfürdő, teljesen más illata van. A kókusz csak alig-alig tűnik fel benne, bármilyen furcsának is hangzik, sokkal inkább viaszos rózsa illata van. Ráadásul mikor időnként mégis előbukkan a kókusz, elég kellemetlen elegyet alkotnak, továbbá az ápoló hatása is csak közepes. Ez az ajakbalzsam szerintem nyugodtan kihagyható.

Az Essence Sun Club all-in-one bronzing highlighter számomra egy az egyben nyár illatú, rögtön a naptejekre és a forró homokra gondolok, ha felnyitom - merthogy sminktermék volta ellenére igen erős illata van.
Más szempontból is elégedett vagyok vele, a világos bőrűek számára nagyon univerzális lehet, nem kifejezetten bronzos, inkább mályvába hajlik, az arcon a bronzosító és a pirosító ideális keverékének tűnik, ráadásul mivel fénye is van, a highlightert is helyettesíti.

Ahogy egyszer már írtam, a Dior Hypnotic Poison-t igazi karácsonyi csodának tartom, az itt felsoroltak közül ebben a legkevésbé mű, a leglágyabb hatású a kókusz. Ez van egy nagyon erőteljes vaníliás-mandulás alapba beágyazva.
Kifejezetten markáns és nehéz parfüm, ezt még én is csak télen tudom elképzelni, esetleg néha-néha hűvös nyári vagy őszi estéken, de minden esetben csak nagyon kis mennyiségben.


Ti szeretitek a kókuszos illatokat?:)

0 megjegyzés: