Hasznos oldalak parfümökhöz

6:17 Varjúlány 0 Comments


Pár napja megkérdezte valaki e-mailben, hogy milyen parfümökkel foglalkozó oldalakat ismerek/szeretek, és arra gondoltam, egyúttal összeszedem itt is azokat, amiket segítségül szoktam hívni, mikor illatokról próbálok írni, utána akarok nézni valaminek, esetleg csak informálódni van kedvem.:)


A legnagyobb segítségem, sőt, mondhatni a mankóm a http://www.fragrantica.com/, gondolom, sokan ismeritek.:) Ha esetleg valaki mégsem járt még ott: Kicsit olyan, mintha a Krémmániát és Temptaliát ötvöznénk, lexikonszerű, jóformán minden illat megtalálható rajta a főbb illatjegyeivel. Véleményezni is lehet, bár bevallom, én ezt a funkciót nem igazán használom, ide adatokért járok, na meg néha az egyes parfümök alatti statisztikákat figyelem. Szavazni lehet a tartósságáról, arról, hogy szerintünk melyik évszakhoz illik stb.
De ez csak az egyik része az oldalnak, rá lehet keresni illatjegyekre és parfümőrökre is, talán ezt a részt szeretem a leginkább.

Jóformán az egyetlen gyengéje az illatok kategóriába sorolása, sokszor nem értem, miért került egy-egy parfüm oda, ahova, plusz a keleties és orientális kategóriát is teljesen összemossák, igaz, ez sajnos általános.

Ha szeretnének utánanézni egy konkrét illatnak, és nem véleményekre vagytok kíváncsiak, hanem adatokra, ez a legjobb, ahová tévedhettek.:)



Én eddig sajnos nem sok kizárólag parfümökkel foglalkozó hazai blogot találtam, de a http://parfumblog.hu/-t nagy hiba lenne nem megemlíteni. Ezen az oldalon leginkább az újdonságokat és az összeállításokat kedvelem, pl. az íriszes parfümökről szólót. A blog írója ráadásul nagyon kedves és segítőkész, én is többször kérdeztem már tőle a fb-falán és mindig készségesen válaszolt.:)


Sokszor említettem már, hogy nagyon megéri a Zólyomi Zsolattal készített különböző interjúkat előkeresni, én a legtöbb érdekességet ezekben a videókban hallottam.


Ha már szóba került fentebb a Krémmánia, azt sem hagyhatom ki a sorból. Én csak úgy, véletlenszerűen nem szeretem olvasni a véleményeket, mert a legtöbb hozzászólással nem tudok sok mindent kezdeni. Ezért kétféleképp szoktam itt barangolni: vagy egy adott parfüm adatlapját keresem meg, és ott olvasom el azokat a véleményeket, amik kicsit bővebbek, vagy... rákeresek a kedvenc "krémmániásaimra", mert bizony ilyenek is vannak.:)
Medora írásait például nagyon szeretem, csak azt sajnálom, hogy időnként át-átszerkeszti a korábbi hozzászólásait. Általában nem analitikusan ír egy-egy parfümről, hanem egy életérzést próbál megragadni és azon keresztül adja át az illatot. Semmivel sem könnyebb ez, mint elmondani, hogy mikor mit érzünk - sőt.


Végül pedig mint mindenhez, a parfümökhöz is ott a Youtube. Ugyan nem mondhatók túl hasznosnak, de én a parfümkollekciós videókat is szeretem, igaz, a legtöbben szinte ugyan azokat a nagyon népszerű illatokat láthatjuk. Ennek ellenére én szívesen nézem őket.


Nektek vannak jól bevált oldalaitok, amik illatokkal (is) foglalkoznak?
Ha tudtok valami jót, ne tartsátok magatokban!:)


0 megjegyzés: