Ösz, Önismeret, Harry Potter - TAG

7:05 Varjúlány 0 Comments

Tegnap én is részt vettem a Primőr-bloggertalálkozón, jól éreztem magam, de nagyon elfáradtam és csak késő este értem haza, így most nincs túl sok energiám egy nagyobb lélegzetvételű bejegyzést írni. A TAG-eket viszont nagyon szeretem, mindig ki is töltöm őket, de általában csak piszkozatok maradnak... Most előkerestem ezeket, így egy füst alatt olvashatjátok az őszi kérdéssort (legutóbb Ingridnél láttam), egy személyesebb jellegűt és egy olyat, aminek a Harry Potter áll a középpontjában.:) 

Ősz: 


1. Kedvenc dolog az őszben?
Tudom, elvontan fog hangzani, de az, hogy mindent intenzívebbnek érzek ilyenkor. Az illatokat, az ízeket.... mindent.


2. Kedvenc ital?
Nem kávézom, így marad a tea, azok közül is a feketeribizlis Teekanne. Issteni. 

3. Kedvenc illat / gyertya?


Ha gyertya, akkor Yankee Candle Beach Wood, ha parfüm is lehet, akkor Jean Paul Gaultier Classique edp. Issteni, muszáj lesz valahogy szert tennem rá. 

4. Legjobb rúzs?


Most a pirosak-bordók kerülnek elő leggyakrabban (Kate Moss 111, Catrice Bloody Red), ha kivételesen mégis természetesebb hatásra vágynék, akkor pedig jöhet a Mac Peach Blossom.

5. Hidratálás?
Nekem egész évben figyelnem kell rá, de ilyenkor aztán főleg. Már nehezebb arckrémet használok, az alakápolóm is gyakran előkerül, a testvajak meg állandó tartozékaim lettek. 

6. Milyen színeket használsz a szemedhez?


Mostanában leginkább füstös-lilás árnyalatokat, de újabban a bordókkal, burgundikkal is kísérletezem.  

7. Kedvenc banda, énekes, dal amit ilyenkor imádsz?
Nincs kifejezetten őszi muzsikám, a napokban főleg Beethoven-t hallgattam. 

8. Kedvenc őszi viselet?
A piros nadrágom az egyik világos pulóveremmel, plusz sál és kabát.


9. Ősszel mivel kényezteted magad?
Illatokkal és sütőtökkel.


10. Hol szeretsz ilyenkor lenni?
Leginkább a kanapémon egy meleg takaróba bújva, nagyon szeretek ott olvasni. 

Az önismeret TAG-et Ehssty egyik videójában láttam, és amíg néztem, jóformán már meg is válaszoltam a kérdéseket.:)

1. Mi az, amit ma meg tudsz tenni, de tavaly még nem voltál rá képes?
Elmondom a véleményem, akkor is, ha nem szeretnek érte. De ez nem tavaly óta változott, inkább csak pár hete.

2. Hogyan állítanád fontossági sorrendbe a következő szavakat: boldogság, pénz, szerelem, egészség, hírnév?
Boldogság, hírnév - én a hírnevet úgy értelmeztem, hogy jó hír, olyasmi, hogy ha az emberek meglátnak az utcán, akkor azt gondolják, igen, ez egy rendes kislány -, szerelem, pénz, egészség.
Talán furcsa lehet, hogy az egészség az utolsó, de... én úgy tapasztaltam, jó egészség nélkül is lehetünk boldogak, abból viszont, hogy egészségesek vagyunk, még közel sem következik a boldogság.

3. Egyetlen mondatban válaszolj: ki vagy te?
Arabella. Próbáltam összeszedni, összefoglalni, de mégis ez ír körül legjobban. 

4. Miről szeretnél ismert lenni?
Arról, hogy jó ember vagyok. Tudom, bután hangzik, és nem, nem tartom magam jónak, de szeretném, ha azzá válnék és azért szeretnének.:)

5. Ki az, aki mellett jobban érzed magad a bőrödben?
Nem tudok konkrét személyt megnevezni. Azok mellett, akik kedvelnek. 

6. Mi az a három tulajdonság, ami a legfontosabb számodra a barátságban?
Elfogadás, elengedés, megbocsátás.
Elfogadni a másikat a saját véleményével, világszemléletével együtt, sőt szeretni érte (!), néha elengedni, hagyni, hogy a maga útját járja és nem "ráakaszkodni". Végül pedig megbocsátani, ha valamit rosszul csinál.

7. Mit gondolnak rólad mások, ami egyáltalán nem igaz?
Talán azt, hogy nagyképű, hatalmas önbizalommal rendelkező és magamutogató vagyok - a blog miatt. De higgyétek el, sok minden vagyok, csak ilyen nem.:)

8. Mi az a dolog ami egy hajótörés esetén sem tudnál elveszíteni, amit senki sem vehet el tőled? (nem dologi)
A kitartásom.

9. Ha lehetne egy üzeneted, amit az egész világ számára eljuttatsz, mi lenne az?
Próbáljatok jobb emberek lenni. Egyenként, mindenki. És attól mindenkinek jobb lesz.

10. Mi az, amire azt mondtad, hogy SOHA, és a végén mégis megtetted?
Hirtelen csak egy dolog jut eszembe: ez a blog. Soha nem gondoltam volna, hogy én valaha belevágok ilyesmibe, inkább gyakori hozzászólóként tudnám/tudtam volna elképzelni magam ebben a témában, de aztán rábeszéltek - és milyen jó!:)

11. Mi az, amiről egészen más véleményen voltál öt évvel ezelőtt?
A vallásról. Katolikus gimnáziumba jártam, és ez eléggé megváltoztatta az álláspontomat, de nem a várható irányba.

12. Van bakancslistád?
Igen, van.:) Röviden: szeretnék sok helyre eljutni, sok mindent látni és átélni.

13. Mennyire vagy előítéletes? (szőke nagymellű, kigyúrt kopasz...)
Szerintem egyáltalán nem vagyok az.

14. Mit gondolsz, mi az, aminek a modern társadalomnak nincs is szüksége?
Halálbüntetésre.

15. Ha visszamehetnél az időben, és elmondhatnál valamit az egykori önmagadnak, mi lenne az?
Azt mondanám neki, hogy nem vele van baj, hanem a környezetével. Bízzon az ösztöneiben, tegye azt, amit jónak érez, még ha nincs is logikus magyarázat rá. Az idő majd igazolni fogja. 


A Harry Potter TAG-et Raminál találtam, pont most olvastam újra a könyveket, úgyhogy éppen jókor jött.:) 


Melyik a kedvenc könyved a sorozatból?

Az azkabani fogoly, bár a halál ereklyéit is nagyon megszerettem második olvasásra.

Melyik a legkevésbé kedvelt könyved a sorozatból?
A bölcsek köve, az a leggyengébb láncszem szerintem, a másik hat kötet egyértelműen összetettebb, fejlettebb.

Ki a kedvenc karaktered?
Ha karakterről, és nem szereplőről van szó, akkor ketten jöhetnek számításba: Sirius és Piton. Mindketten nagyon jól össze vannak rakva, utóbbi egyenesen bámulatosan, úgyhogy most ő nyer, még ha nem is kedveltem meg annak ellenére sem, hogy láthattuk egy jobb arcát is.

Ki az a karakter, akit legjobban utálsz?
Umbridge, szavak nincsenek rá, mennyire irritál a hölgy.

Mi volt szerinted a sorozat legszomorúbb pillanata?
Amikor Sirius meghalt. Tudom, giccses leszek, de számomra kicsit olyan volt, mintha vele a remény halt volna meg. Szerintem ott derült ki, hogy áldozatok nélkül nem lehet majd legyőzni Voldemortot, és ő volt az első nagy veszteség.
Plusz ha van szereplő, akinek jó sorsot szerettem volna, akkor ő az.

Ki a kedvenc tanárod?
Lupin, nem is kérdés.:)

Ki az a tanár, akit legkevésbé kedvelsz?
Dolores Umbridge. Harry büntetőmunkáját nem tudom megbocsátani neki. És még sok minden mást sem.

Melyik a kedvenc tantárgyad?
A mugliismeret, olyan bájos szerintem.:)

Melyik a legkevésbé kedvelt tantárgyad?
Bájitaltan. Biztos vagyok benne, hogy ha én is ott lettem volna az órákon Harryékkel, nagyon nehezen álltam volna meg, hogy egy alkalommal, mikor Piton Neville-t szekírozza, az arcába ne borítsam az üstöm tartalmát.

Melyik a kedvenc boltod az Abszol úton?
Először a Mézesfalás ugrott be, de aztán eszembe jutott, hogy az Roxmorts-ban van. Így jobb híján a fagyizót/kávézót kell mondanom, viszont a pontos neve persze nem jut eszembe - tudjátok, aminek a tulaja többször is meglepte Harryt egy-egy ingyen fagylatkehellyel.

Ki a leggyönyörűbb karakter (belső értékek alapján)?
Szerintem Neville, pedig nem is kedvelem különösebben. De tisztelem.

Melyik az a karakter, akit a halála után legjobban hiányoltál?
Sirius.

Melyik könyvnek a legjobb a borítója?
A Harry Potter és a Főnix Rendjének, a többit nem is tudom pontosan felidézni, csak ezt az egyet.

Melyik Trimágus Tusa próba a kedvenced?
A második, amikor le kell merülniük a tóba a bajnokoknak. Nagyon tetszett az előzménye, a tojásos trükk is.

Ha rangsorolnod kéne a házakat a legszimpatikusabbal kezdve, milyen sorrendet állítanál fel?
Hugrabug, Hollóhát - bocsánat, elfogult vagyok, a Pottermore oda osztott be - , Griffendél, Mardekár.

Ki a kedvenc animágusod?
Ismét Siriust kell írnom.:)

Ki a kedvenc mellékszereplőd?
Sirius. És nem csak mellékszereplő, szereplő. A hibáival együtt is nagyon közel áll a szívemhez. De Lupint és Tonksot is meg kell említenem, előbbit önmarcangolása, negatívitása miatt - minden történetben nagyon szeretem az ilyen szereplőket - , utóbbit pedig azért, mert leginkább vele tudok azonosulni, köszönhetően a kétbalkezességemnek. De a belőle áradó fiatalos lendületet is nagyon szeretem.

Melyik a kedvenc horcruxod?
A medál. Kicsit olyan, mintha egy önálló szív lenne, amit a gazdája a testén kívül helyezett el. Tudom, bizarr gondolat.:)

Melyik az a szereplő, akiről többet szerettél volna olvasni?
Talán Tonks-ról, róla nem tudtunk meg túl sokat. 

Mi a sorozat legviccesebb pillanata?
Amikor a mumus Pitonná változik és Neville nagymamájának ruháit viseli. Az fergeteges.:D

Mi a sorozat legmeghatóbb pillanata?
Ismét bizarr lesz a válaszom: amikor a csata után Tonks és Lupin egymás mellett térnek örök nyugalomra. (Azt hiszem, a könyv ezt nem részletezi, de a filmben mintha fognák egymás kezét.)

Milyen pozíciót szeretnél betölteni egy kviddicscsapatban?
Hú, nem nekem való sport, tériszonyom van... viszont szívesen írnék a meccsekről, esetleg közvetíteném.

Melyik a kedvenc varázslényed?
A morzsás szarvú szipirtyó. Tudom, nem léteznek, de ez ugrott be elsőként, ráadásul... bevallom, annak idején sokat törtem rajta a fejem, hogy hogy lehet valaminek morzsás a szarva. :D (Igen, azt hiszem, mi megértenénk egymást Lunával.:D )

Mit gondolsz, mi lenne a te patrónusod?
Varjú, családi kötődés.

Melyik a kedvenc filmed?
Az azkabani fogoly.

Melyik filmet szereted legkevésbé?
A másodikat, de csak azért előzi meg a bölcsek kövét, mert egyéb okok miatt kedves emlék lett, amikor azt először láttam. 

Melyik a kedvenc mágikus képességed (animágus transzformáció, metamorfmágia, párszaszájúság, repülés, jövőbelátás, hoppanálás/dehoppanálás, legilimencia/okklumencia, véla bűbáj, varázslattal szembeni ellenállás*)?
A legilimencia. Nem fordítanám gonosz célokra, de érdekel, mi jár az emberek fejben, mit miért mondanak, csinálnak. Nem kíváncsiság ez, csak... érdeklődés.
(Igazság szerint elég kis hibaszázalékkal meg is érzem az emberek szándékait. Legalábbis eddig úgy tapasztaltam.)

Ki a kedvenc párosod (kiket hoznál össze)?
Luna-Neville, nagyon összeillenek szerintem.

Ki a kedvenc Dursley családtagod?
Uh, nem igazán kedvelem őket. Talán legyen Vernon, de nem azért, mert szimpatikus, csak... ő van a legjobban eltalálva szerintem. 

Melyik a kedvenc varázslatod?
A patrónus bűbáj. Vagy a kiábrándító, a kettő közül nem tudok választani.


Ha van kedvetek, töltsétek ki valamelyeket (vagy mindet), kíváncsi vagyok a válaszaitokra!:)

0 megjegyzés: