Sminkszett - alapfokon

3:52 Varjúlány 3 Comments



Tudom, hogy sokaknak, sok helyen volt már hasonló bejegyzése, de... idestova egy éve, hogy a Girls' Corner elődjénél belefogtam én is valami hasonlóba, és most kedvet kaptam nosztalgiázni.:$
Három részre fogom osztani ezt a sorozatot, az első körben csak a legalapabb holmik szerepelnek, amiből azért ki lehet hozni ezt-azt. Legközelebb ezt bővítem picit, a harmadik rész pedig.... nos, az legyen meglepetés.:) Az előző bejegyzésre, készletre épül mindig a következő.:)


Tehát... lássuk az az alap sminkszettet.:) Én most úgy számolom, hogy abszolút a nulláról kell felépíteni, lehetőleg minél kevesebb darabból, minél kevesebbet befektetve, de úgy, hogy ezekből a dolgokból nagyjából bármilyen alkalomra lehessen valamit kreálni.:)
Lehet, hogy kicsit túlságosan is leszűkítettem a kört, de tényleg igyekeztem a lehető legkevesebb dolgot belerakni, már csak azért is, mert leginkább szerintem a nagyon fiatalkák, tinik állnak ennyire a "sminkes pályafutásuk" elején, és tudom, hogy zsebpénzből gazdálkodva azért nem korlátlanok a források.:)




1. Elsőnek jöjjön az alapozó, de ez nem fontossági sorrend!
Bababőrűeknek elég lehet csak egy színezett hidratáló is, de abból annyira gyér a választék, hogy értelmetlennek látom javasolni, ami még megoldás lehetne, az talán a BB krém, de azt az ára miatt nem tudom jó szívvel ajánlani a kezdőknek. Ha kicsit soknak, túl műnek érzitek magatokon az alapozót, akkor keverjétek össze a hidratálótokkal, de akiknek kevésbé problémás a bőrük, nyugodtan el is hagyhatják, elég alkalmakra előkapni.
Amit általánosságban elmondhatok, az az, hogy száraz bőrre a legjobbak a folyékony termékek, normálra jöhetnek szintén azok, valamint a krémesek és habállagúak, zsírosra talán a legjobbak a porállagúak, de jó lehet egy habos is, sőt, a mattító folyékonyakkal is érdemes megpróbálkozni.

Amire itt nagyon kell vigyázni, az a megfelelő árnyalat kiválasztása. Törekedjetek arra, hogy minél hasonlóbb legyen a bőrötökhöz -emiatt nem biztos, hogy jó ötlet nyaralás, napozás után alapozót választani, ezzel vigyázzatok-, a teszterek kézfejen való kipróbálása sem elég önmagában, főleg, ha gyakorlatlanok vagytok ebben, útmutatásnak jó lehet, de mindenképp nézzétek meg az arcotokon is, hogy passzol-e. Amire nagyon-nagyon figyeljetek, hogy sötétebb ne legyen a bőrötöknél, mert az katasztrófákat eredményezhet.
Ami nekem bevált: L'Oreal Accord Parfait, bár a mindennapokra picit túl soknak érzem a fedését, Bourjois Healty Mix Serum, Maybelline Dream Satin. Habosakból nagyon jó az Essence-é, és az ára is jó, mattítókat nem igazán próbáltam még, de tetszik az Astor Mattitude HD-ja és a L'Oréal tégelyes-habosa.



2. A következő a kompakt púder.
Én magam nem vagyok nagy barátja, de tudom, hogy jó szolgálatot tud tenni, pláne nyáron, sőt, ha tükör is található benne, máskor is szuper segítség lehet, ha bedobjuk a táskánkba. Itt is figyeljetek a színválasztásra, valamint a a felvitelére is vigyázzatok, ezzel is túlzásba lehet esni.
Ha nagyon szűkös a keret, a száraz bőrűek szerintem egy ideig ezt esetleg nélkülözhetik.
Ami nekem kompakt púderből nagyon bevált, az a L'Oréal Accord Parfaitja, de ha jól tudom, sajnos már nem kapható, a Maybelline Dream Matjával már közel se vagyok ilyen elégedett, de az sem rossz, esetleg még érdemes lehet megnézni a Rimmel és az N.Y.C. púdereit is, ráadásul azoknak még az áruk is kedvezőbb.:)


3. Korrektor.
Ezen nagyon sokat gondolkodtam, hogy itt van-e a helye. Talán egy alapsmink enélkül is elkészíthető, de ha kijönne egy pattanásotok, amit az alapozó nem fed el.... lehet, hogy jobb, ha mégis beszereztek egyet. Általánosságban azt szokták mondani, hogy bőrhibákra jobb a stickes, krémesebb, míg a szem alatti karikákra a folyékony. Ha nem akartok rögtön  kettőt beszerezni, én azt mondom, inkább válasszatok egy stiftest, ami azért mégis lágyabb. (Ilyen például megtalálható az N.Y.C. kínálatában is, az szuper.) Ezt tudjátok egy semmiből előjövő pirosságra, pattanásra is használni, de vész esetén, ha nagyon muszáj, megpróbálkozhattok vele a szem alatt is, nagyon alaposan eldolgozva az ujjbegyetekkel. Ha mégis szeretnétek folyékonyat is, állítólag az Essence-nél vannak szuperek.:)



4. Szemhéjalapozó. 
Ha a listát fontossági sorrendben állítottam volna össze, nagy valószínűség szerint ez kerül az első helyre. Nem győzöm ismételgetni, hogy mennyire hasznos. Megnöveli a sminketek tartósságát, de emellett a színeket is élénkíti, így a szemhéjpúdereken sokat spórolhattok.;)
Ebben a részben tényleg igyekszem a lehető legolcsóbb termékeket összeválogatni, de ebben az esetben muszáj azt mondanom, hogy ebből tényleg minél drágábbat használtok, annál jobb, én legalábbis így tapasztaltam. Tehát ha valamire érdemes picit többet áldozni, akár a többi rovására, az ez, esetleg még az alapozó.
Ami nekem az abszolút kedvenc ebből, az a BeYu, picit olcsóbból a Catrice, de végül is az Alverde se rossz, bár én gyengébbnek érzem. Amit még esetleg érdemes lehet kipróbálni, az az ArtDeco és az IsaDora, mindkettőt sokan szeretik, olcsóbból pedig esetleg az Essence.




5. Szemhéjpúder
Én azt mondom, hogy minimum három szín kellene a kezdéshez, lehetőleg olyanok, amelyek nincsenek tele csillámmal, hogy nappal is tudjátok használni őket. A színek... nos, tudom, hogy nagyon sokan a barnás árnyalatokat javasolják, nehéz velük mellényúlni, és majdnem mindenkinek jól állnak, de én megfontolandónak tartom a szürkés színeket is hidegebb, tél típusúaknak. Vöröseknek, barnáknak, szőkéknek tényleg szuperek lehetnek a természetes, barnás árnyalatok, de akik sötét hajjal és világos bőrrel rendelkeznek -tehát már elve van a külsejükben némi kontraszt-, számukra én jobbnak találom a szürkés színeket.
A szemhéjpúderek lehetnek monok, bár talán ez a legkevésbé gazdaságos, duok, hármasok, négyesek, de paletták is akár. Sokan szeretik például a Sleeket, sok színt kaphattok kedvező áron, de azt is megértem, ha a rendelés eltántorít titeket. Ha így van, nagy valószínűséggel szeretni fogjátok a Douglas saját márkás palettáit, esetleg a L'Oréal hármasait-négyeseit, de ha kevesebb pénzből szeretnétek gazdálkodni, akkor érdemes szétnézni a Catrice pulton is, sőt, az Essence-nek is van nagyon szép barnás quattro-ja.
Amit még hozzátennék, az az, hogy ha a vásárolt palettátokban nincs ilyen árnyalat, feltétlen szerezzetek be egy matt bőrszínt, nagyon sokszor jól fog jönni eldolgozáskor. (Nekem nagyon bevált a Catrice egyik ilyen monoja, 090; Bring Me Frosted Cake)



6. Szemkihúzó
Talán a legjobb, ha erre a célra először egy szemceruzát válaszotok, a tussal mégiscsak nehezebb bánni, és ez vízvonalra is elkelhet később.:) Ha csak egyet választhattok, a többségnek talán a fekete a legjobb, de ha nagyon világosak a színeitek, extra szőkék, világos szeműek, bőrűek vagytok, természetesebb lehet egy szép barna.
A szemceruzák közül ami nekem nagyon bevált, az az Essence Long Lastingja, számomra pozitívum, hogy automata, nem kell hegyezgetni, tartós, plusz az ára is egész kedvező.


7. Szempillaspirál
Én azt mondom, a legjobb, ha ebből egy kevésbé extrás, hiperszuper keféjűt választotok, pláne, ha ez lesz az első... a simákkal könnyebb bánni.:) A többségnek itt is feketét ajánlanék, de akik ceruzából úgy érezték, hogy nekik jobb a barna, vagy eleve nagyon világosak a pilláik, és természetesebb hatást szeretnének, itt is választhatják azt. Hogy hosszabbító, dúsító, ívelő legyen, azt nektek kell már tudni, igazából nagyjából mindegy is, erre talán nem érdemes olyan sokat áldozni.
Ami nekem nagyon bevált, az a Maybelline Colossalja, bár annak elég nagy keféje van, csak óvatosan vele! Az Essence spirálokról is sok jót hallottam már, bár nekem az egyik fajta nem vált be, így elment a kedvem tőlük, de... árban verhetetlenek.:)



8. Pirosító 
Ha egy darabot választhattok, akkor én azt mondom, hogy a legjobb egy nem túl rikító, pinkbe hajló természetesebb rózsaszín. Ha jöhet kettő is, akkor egészítsétek ki egy barackosabbal, és így szinte már mindenhez lesz mit feldobnotok az arcotokra.:)
Pirosítókból elég gyér választék van a drogériákban, de én nagyon szeretem a Catrice duokat, szép rózsaszín például a Pink Grapefruit Shake árnyalat, barackosabb a Peach Sorbet. A Lovely pulton is láttam szép pirosítókat, bár azokkal nincs tapasztalatom.:) Ami még esetleg jó lehet, az az N.Y.C. mozaikos púderei közül a rózsaszínes, nagy kiszerelésű, és az ára viszonylag baráti.:)



9. Szájfény.
Talán legtöbben ilyenkor egy átlátszó árnyalatot javasolnak, én azonban nem vagyok biztos benne, hogy jó választás. A szájfények amúgy sem annyira pigmentáltak, ráadásul ha nincs rúzsotok, nem tudjátok variálni se, és fölé rakni.... inkább talán jobb, ha egy szép, erőteljesebb rózsaszínt visztek haza. Ha nagyon pigmentált, akkor a rágógumirózsaszínt kerüljétek.... hihetetlenül kevés embernek áll jól.
Szép rózsaszín például az N.Y.C. Bowery Blush-a, de emellett még nagyon sok csodás árnyalatuk van. Esetleg ha tudtok rá többet fordítani, és beszereztetek egy barackos pirosítót, akkor jöhet még ahhoz passzoló szájfény is, mondjuk a Brighton Beach Peach.



+1: Rúzs.
Nagyon alap dolog, de... mégis, azt hiszem, ha nagyon muszáj a szájfénnyel kiváltható. Ha mégis beszereztek egyet, használhatjátok magában, de szájfénnyel is feldobhatjátok... sőt, ha több lesz, saját árnyalatokat is keverhettek.;) Elsőként mindenképp egy természetesebb rózsaszínt ajánlanék, ami nem túl világos, de azért nem is fukszia. Szuper árnyalatai vannak az N.Y.C.-nek, de a Catrice pulton is vannak jók, bár azok icipicit drágábbak. Amit itt is kerüljetek, az a rágógumirózsaszín, kísérletezni később lehet vele, ha jobban belemélyedtek a sminkelésbe, de elsőként inkább válasszatok egy természetesebb rózsás árnyalatot.


+2: Szemöldökzselé
Nagyon jó szolgálatot tehet, ha kicsit is kusza, dús, hosszú szálú szemöldököd van.

Ha valamiben nem írhatnék véleményt, az a szemöldök... nekem is borzasztó, szedni nem merem, mert félek a fájdalomtól... áh.
Tudom, hogy sokan ide csipeszt és port vagy ceruzát mondanának, de szerintem azokkal bakizni is nagyokat lehet... plusz bevallom, nekem a mértani pontossággal kicentizett szemöldök se tetszik igazán, valamint az se, ha nagyon sötét színnel szaladnak át rajta, a smink pedig visszafogott. Szerintem nem túl természetes.
Viszont egy kis fixáló zselé nagyot dobhat rajta, ha átfésülöd vele, bajt viszont nem okozhat.:)
Van ilyenje az Essence-nek, ha jól tudom, az Alverdének is, de a H&M-ben is láttam.


Most pedig következzenek az eszközök. Mert sajnos hiába van egy szép szemhéjpúderetek, ha nincs, amivel felvigyétek. A mellékelt applikátorral pedig... jobb, ha az első sminkjét nem azzal készíti az ember.:)



1. Laposecset.
Ez talán a "legalapabb", szín felviteléhez a szemhéjra elengedhetetlen. Nem kell a legdrágábbat megvennetek belőle elsőre, de azért jó, ha arra figyeltek, hogy megfelelően tömött legyen.
Én a Catrice ilyen célra készült ecsetét nagyon szeretem, de állítólag a H&M-ben is van nagyon jó.:)




2. Satírozóecset
A színek összedolgozásához lesz szükséged rá, meglásd, nagyon sokszor veszed hasznát majd.:)
Ugyan nem kifejezetten az, de az Essence Smokey Eyes ecsete is jó lehet erre a célra, bár talán a H&M-nek is van hasonlója, bár ebben nem vagyok biztos.



3. Pirosítóecset
Kell valami, amivel felviszed a megvásárolt pirosítót.:) Én a ferdéket szeretem a legjobban, de a drogériában azok nem a legjobbak, így ebből is Catrice-t ajánlok, bár annak a formája szerintem nem a legkényelmesebb, viszont nagyon puha.:)
4. Púderpuffni.
Tudom, sokan a púder felviteléhez ecsetet javasolnak, de én sokkal jobban szeretem ezt, finoman a bőrödbe tudod nyomkodni vele a port. Olyat válassz, aminek a hátán van kis szalagféleség, amibe bele tudod csúsztatni az ujjaidat, így kényelmesen tudod használni. Ilyesmit forgalmaz a Müller és a Douglas is, nem vészesen drága, de ha kimerült a kereted, ezt lehet egy darabig nélkülözni, ha járt a púderedhez szivacs.

+1: Szempillagöndörítő
Bajban voltam vele... mert bár jó kis dolog, de lehet élni nélküle. Mégis úgy döntöttem végül, itt a helye. Egy icipici pluszt ad, ha a fentiek már mind megvannak, és még tudsz költeni, szerezz be egyet! Ne ijedj meg tőle, nem nagy kunszt a használata, viszont ha picikék a szemeid, a pilláid viszont egyenesek, meglepően hatásos lesz. Szinte minden drogáriában találhatsz ilyet, Rossmann, Müller... de az N.Y.C.-nak is van, sőt a H&M-ben is találsz.


Remélem, senkit nem ijesztettem el ezzel a hosszú listával, de... mindnek úgy érzem, szerepelnie kell itt, ezekkel viszont szerintem már tényleg szinte bárhová tudtuk sminket készíteni.:) Ha egyszerre ennyit nem tudtok zsebpénzből sminkcuccokra fordítani, az is teljesen érthető, ebben az esetben aszerint, hogy nektek mi áll a fontossági lista elején, szépen, egyesével szerezzétek be a holmikat, de az akciókra is megéri figyelni!:)

Ha pedig egyszer elkap benneteket ez az őrület... huh, meglátjátok, nemsokára már a harmadik bejegyzés  listájából fogtok szemezgetni.:)

3 megjegyzés:

  1. Baromi jó színe van ennek a rúzsnak :) Imádom!

    VálaszTörlés
  2. Adryenka: Nekem is nagyon tetszik, vadászom is már rá egy ideje, de mindig üres ennek az árnyalatnak a helye.:(
    Thündérke: Köszönöm, kedves vagy.:)

    VálaszTörlés