Zselés tusok tesztje

5:28 Varjúlány 0 Comments


Már jó pár hete, hogy mutattam a facebookon a Manhattan új zselés tusát, és akkor azt mondtátok, inkább hasonlítsam össze a többivel, minthogy csak arról az egyről írjak.:) Természetesen azóta ügyködtem is ezen a bejegyzésen, de aztán Magdi is írt egy ilyen témájút -ami egyébként szuper, feltétlen olvassátok el!-, és nem akartam én is rövid időn belül egy hasonlóval jelentkezni, ez a csúszás oka.:)

Na, de akkor vágjunk is bele.:)

Csomagolás:
Igazából mindháromé elég hasonló, egyikkel sincs komolyabb bajom, annak nagyon örülök, hogy mindnek üvegből készült a tégelye, viszont ha mégis mondanom kell egy gyenge láncszemet, akkor az Essence az. A kupakon lévő matrica viszonylag rövid idő után elkezdett megkopni, felválni, valamint az alakja is... nem is tudom, az átmérője nagyon kicsi, ellenben viszonylag magas... szerintem kevésbé csinos, mint a többi, de ez már tényleg szőrszálhasogatás.:)

Állag:

Catrice

Catrice: Sok helyen olvastam, hogy nagyon hasonló az Essence-hez... nos, én ezt cáfolnám. Az én véleményem szerint ez meríti ki a zselés tus fogalmát, kocsonyás, nedves (!), nem teljesen szilárd, valahogy.... rugalmas az egész, tényleg olyan, mint valami zselészerű anyag. Ez a leghígabb mind közül, emiatt ezt nem lehet használat közben a nyakával lefelé fordítva tartani, mert kifolyna belőle a festék, sőt, a kosárkámban egy-két hétig enyhén oldalra volt fektetve, és már ennyitől is megmozdult, a többivel biztos, hogy ez nem fordulna elő. Ez is bizonyítja a folyósságát, valamint az is, hogy a tégelyében nedves, vizes fénye van.


Essence

Essence: A Catrice-szel ellentétben egyáltalán nem nedves, folyós, -semmilyen vizes csillogása nincs a tégelyben, teljesen matt- inkább száraz, nem is extrakrémes, viszont mégis könnyen kenhető, lágy. Én azt vettem észre, hogy idővel keményedik, mintha fokozatosan egyre szárazabb lenne, de erre kitérek még a bejegyzés végén.

Manhattan

Manhattan: Ez sem nedves, folyós, sőt, a három közül talán ez a legkeményebb, már-már vajszerűnek mondanám, de ezt is könnyen felveszi az ecset, nincs vele probléma.

Pigmentáltság:
Catrice, Essence, Manhattan

Catrice: Egyedül ezzel fordul elő néha, hogy kétszer is át kell futnom a vonalon, de igazából nincs vele komolyabb gond, sőt, szerintem ennek van a legszebb színe, száradás után sem teljesen matt, bután hangzik, de... "mélyebb" feketének látom.

Essence: Erőteljes fekete, mindig elég belőle egy húzás is, nem kell átmennem többször rajta, viszont engem néha zavar a teljes fénytelensége... nem olyan fekete, mint egy folyékony tus.

Manhattan: Ha ügyesen használom, nincs vele gond, viszont ha túl kevés anyag van az ecseten, előfordul, hogy feketéből kissé barnásba (!) hajlik a vonal színe, de ha figyelünk, ez könnyen kiküszöbölhető.

Tartósság:
Catrice: Ha megszáradt, már nincs vele gond, legalábbis normál körülmények közt, viszont azt a fél-egy percet ki kell várni, mivel a folyóssága miatt hajlamos felkúszni a szemöldökcsonthoz, amíg meg nem szilárdult, később viszont nincs probléma vele, ellenben viszonylag könnyen lemosható.

Essence: Egy vízálló, hipertartós termékről van szó, ami számomra sajnos inkább hátrány, mint előny. Szuper, hogy nem mászkál el, viszont lemosni kész borzalom, és bevallom, én nem szívesen nyúznám így minden nap a szemhéjamat... sokszor már szabályosan fájt a lemosása. Tipikus esete ez annak, amikor már a jóból is megárt a sok.

Manhattan: Az arany középút a kettő között. Ez is nagyon tartós, de még éppen-éppen fájdalommentesen eltávolítható, viszont mégis, ha ez van a szememen, lehet eső-hó, biztos vagyok benne, hogy nem mászkál el. 

Használhatóság:
Meg kell jegyeznem, hogy mindhármat a saját ecsetével használom, úgy vettem észre, azzal működnek a legjobban.

Catrice: Az állaga miatt a legkönnyebb íves, vékony vonalat húzni vele, olyat, amilyet folyékony tussal is szeretek, különlegesebb, kanyargósabb vonalakhoz is ezt ajánlom.

Essence:  Vastag, kifelé szélesedő vonalhoz ez a legjobb, vékonyhoz, nagyon íveshez viszont nekem nem vált be.

Manhattan: Ez a tus univerzális. Abszolút jól működik a vékonyabb, kanyargósabb vonalakhoz is, ellenben vastag, erőteljeshez is szuper.

Egyéb:
Mint sokakban, bennem is felmerült a zselés tusok alapként való használata, viszont pár próbálkozás után le is tettem erről. Hogy miért? Mindhárom túl tartós, nehezen eltávolítható ahhoz, hogy az egész szemhájamra felvigyem, majd leimádkozzam onnan. Lehet, hogy csak nekem nagyon érzékeny a bőröm, de én nem ajánlanám ilyen célra őket, gondoljunk csak bele, talán ott a legvékonyabb a bőrünk, ráncokat meg ugye nem szeretnénk... ezeket lemosni pedig nem egyszerű. Én azt mondom, inkább ne.

Kiszáradás. Ezeknek a tusoknak ez egy igen érzékeny pontjuk, csakúgy, mint a krémes termékeknek általában. Sajnálattal tapasztaltam, hogy az Essence mostanra nálam bizony a kiszáradás jeleit kezdte mutatni, úgy, hogy mindig megfelelően tároltam, használat közben lefordítottam stb. Viszont ha jobban belegondolok, ez nem is most jelentkezett, folyamatosan, időről-időre egyre szárazabbá vált. Ellenben a Catrice-nél ezt nem tapasztaltam, holott az a legrégebbi, idestova egy éves. Pont olyan az állaga, mint új korában, pedig azért nyúlok a leggyakrabban, már a tégely alját is elértem, sőt, használat közben azt az állaga miatt nem is tudom lefordítani, de egyszer még olyan is előfordult, hogy elfelejtettem visszazárni, és mégis tökéletes. A Manhattannal kapcsolatban ilyen tekintetben kissé bajban vagyok, mert csak bő két hónapja került a birtokomba, viszont az biztos, hogy azóta semmilyen jelét nem mutatta a kiszáradásnak.


Összességében: Az utolsó helyezett nálam egyértelműen az Essence. Az állaga soha nem volt a szívem csücske, a tartóssága is inkább hátrány szerintem, mint előny.... ami végleg eltávolította tőlem, azok a kiszáradásra utaló jelei. A másik kettő közül viszont nem tudnék győztest kikiáltani, mindkettő más, főként állagát tekintve, ebben talán a Catrice a jobb nálam, mert közelebb jár az én kedvenceimhez, a folyékony tusokhoz, viszont a Manhattan vadóc vastag vonalak húzására is alkalmas.
Én azt mondom, hogy aki szeret folyékony tusokkal dolgozni, az próbálja ki inkább a Catrice-t, ellenben aki teljesen kezdő az ilyen termékek terén, és nem túl magabiztos, az inkább nézze meg magának a Manhattant.:)

0 megjegyzés: