Használd a megunt sminkcuccaid!#5 - Rúzspaletta

8:10 Varjúlány 14 Comments



Először is elnézéseteket kérem, hogy ennyi ideig szünetelt a sorozat, de mindenképp ezt az ötletemet szerettem volna kipróbálni következőként, viszont sehol nem találtam megfelelő kis fakkos dobozkát vagy bármit, ami megtette volna rúzspaletta-alapnak.

Na, de akkor csapjunk a lecsóba!:)

Mindig is szerettem új színeket keverni a már meglévő rúzsaimból, de nagy bánatomra reggelente többnyire nincs időm ilyesmivel pepecselni. Ráadásul van pár ajakkencém, ami önmagában nem az igazi, nem az én árnyalatom, így arra gondoltam, ezeket összekutyulom, és készítek belőle egy palettát, így végre nem csak a fiók mélyén fognak pihenni.


A hozzávalók:  

- Rúzsok:Bourjois Docteur Glamour (10, 15), Maybelline Hydra Extreme (410), Astor Shine Deluxe (034), Astor Color Last VIP (241), L'Oréal Color Riche Shine Gelée (502)
Amennyire szeretem a Bourjois szemes dolgait, annyira nem váltak be a szájra valók. Nem szeretem az illatukat, és a 10-es árnyalat borzasztóan áll. A Maybelline-nel is ez a baj, túl világos nekem, az Astor Shine Deluxe színe meg egyszerűen csak borzalmas. A Color Last VIP-val nincs nagy bajom, de mégis nagyon ritkán nyúlok érte, lassan rám fog romlani. Ugyan ez a helyzet a L'Oréallal, nincs semmi komoly gondom vele, mégse használom eleget.

- Szájfények: Catrice Colour Show és Lip Appeal (070, 030), Essence XXXL Nudes (02), Maybelline Watershine Elixir (542, 538, 138)
A Catrice szájfények színét szeretném, nagyon is, de az állaguk nem a kedvencem, túl folyós, könnyen elmászkálnak, egyáltalán nem tartósak. Az XXXL Nudes-el is fennál ez a probléma, de annak még a színe sem jó, nagyon világos nekem. A Watershine Elixir-ek hivatalosan folyékony rúzsok voltak, de én ide soroltam most őket, mert a fényük, folyékony állaguk miatt most úgy használtam őket, mintha szájfények lennének. Ezeket akkor vásároltam fel, mikor kiárusították őket, de azóta nem túl sűrűn nyúltam értük.

- Egy üres szemhéjpúderpaletta
Bármi más is megteszi, ami alkalmas szerintetek rúzspalettának. Én sajnos semmi egyebet nem találtam, így pár ezeréves, soha nem szeretett szemfestéket feláldoztam.

- Kés

- Keverőpálcika 

- Kanál

- Egy műanyag tányérka vagy bármi, amit nem baj, ha rúzsos lesz


Ennyi.:)






1. Először is fogtam egy rúzst, és egészen a tövénél levágtam.




2. Majd elővettem a kést és a keverőpálcikát, és a tokban maradt (bőven van mindben a kitekerhető rész alatt is még kence) rúzst kikapargattam a műanyag tálkába.




3. Ezután a levágott rúzst visszaillesztettem a tokjába, óvatosan kicsit lenyomogattam, ennyi mindnél elég volt ahhoz, hogy stabilan a helyén maradjon. Persze ezek után nagyobb az esély rá, hogy letörjön, de ez kiküszöbölhető azzal, ha használat közben nem tekerjük ki teljesen.:)




4. Ezt mindegyik kiszemelt rúzzsal végigcsináltam, ennek eredményeképp kaptam egy színekkel teli tányérkát, jöhetett a lényegi rész.





5. Begyújtottam a gyertyát, előkaptam a kanalat, és a késsel tettem bele azokból a színekből a megfelelő arányban, amelyeket össze szerettem volna keverni. Tettem hozzá pár csepp szájfényt is, szerintem érdemes kipróbálni úgy is.
Az egész egyébként inkább legyen kicsit sok, mint kevés, vigyázzatok arra, hogy biztosan lepje el a pan-t!




6. Eztán nem volt más dolgom, mint a kanalat a gyertya fölé tartani néhány percre, hogy a kencék megolvadjanak. Eleinte mikor ez bekövetkezett, a pálcikával összekavartam a színeket, de aztán rájöttem, hogy elég csak körözni párat a kanállal, és ez máris megtörténik.




7. Amikor ezzel elkészültem, a paletta egyik pan-jébe öntöttem a rúzst.
Ezt a lépést amennyire csak lehet, próbáljátok meg gyorsan csinálni, engem is meglepett, hogy milyen hamar visszadermedt a folyadék, nagyjából annyi időm volt, hogy a megfelelő helyre öntsem, ha csak annyira is megálltam, hogy készítsek egy képet, már besűrűsödött.




8. Ezt szépen eljátszottam az összes felhasználni kívánt kencével, és pont be is telt a paletta.


Az eredmények:





- Lett egy rúzspalettám, ami ugyan nem a legszebb és nem túl változatosak a színei, de én elsőre elégedett vagyok vele. 
Legközelebb vigyázni fogok arra, hogy elég gyorsan öntsem a festékeket a pan-be, és hogy inkább kutyuljak többet egy árnyalatból, mint kevesebbet, sajnos emiatt lett ilyen egyenlőtlen néhány szín felülete.

- Felhasználtam valamennyit azokból a rúzsokból, amiket nagyon ritkán veszek elő, ráadásul azon részükből, amit esélytelen lett volna bármikor is elkenegetni.


Összességében én ezt a fordulót is sikeresnek érzem, apróságokat ugyan csinálhattam volna jobban, de... legalább ha legközelebb ilyenre vetemedek, már tudni fogom, mire kell figyelnem.:)

14 megjegyzés:

  1. Húú, mind tök jó, de talán az alsó sor 3. lett a kedvenc :]

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszenek neked.:))
    Én így, visszanézve úgy érzem, lehettek volna valamivel változatosabbak is az árnyalatok, bár ezek legalább hordhatóak, úgyis az volt a gondom a legtöbb felhasznált rúzzsal, hogy nem szerettem a színét.

    VálaszTörlés
  3. nagyon tetszik a végeredmény,bár én nem mernék vállalkozni rá,sajnálnám a rúzsokat :$ :)

    VálaszTörlés
  4. Én is kevertem már így rúzst, 3 alig használt rúzsból lett egy napi szintű kedvenc. Szerintem ügyesen megoldottad a dolgot. Nekem tetszenek a kikevert árnyalatok :)

    VálaszTörlés
  5. Őrülten kevergetek én is amióta elindítottad ezt a sorozatot! :)
    Imádok kutyulni és mindig örülök, ha valami tök jó színt sikerül elérnem! :)
    A Müllerben tényleg van műanyag tégely....felvásároltam belőle az összeset, én abba csinálom a rúzsokat! :D

    VálaszTörlés
  6. Nóra: A kedvenceimet én is sajnáltam volna.:)

    Réku: Köszönöm, kedves vagy.:)

    Szamóca: Én is nagyon élvezem a kutyulgatást.:)
    A Mülleres tégelyekig még nem jutottam el, a rúzsokat mindenképp palettába szerettem volna, de szemhéjpúdernek majd azok is jók lesznek.:)

    VálaszTörlés
  7. Van helye a sorozatodban a krémes szemhéjfestéknek is? :D
    Kipróbáltam a szemhéjpúder keverést is, de az valahogy nem jött be....jobban preferálom a krémes festékeket. :)

    A rúzsokhoz próbáltam szájfényt keverni, de rájöttem, hogy nekem csak olyan van amiből nem tudok kiönteni/kipréselni! :D

    VálaszTörlés
  8. Úgy látom lett 12 szín amiből kb 8 majdnem csont egyforma....remélem azért nem sajnálod az alapanyagokat.

    VálaszTörlés
  9. Szamóca: Egy krémes festéket már csináltam, többet nem nagyon tervezek, olyasmim van elég, plusz lassan fel is használok mindent, amit szerettem volna.:)
    A szájfényekkel én is megkínlódtam, az applikátorukkal próbáltam kinyerni belőlük valamennyit, hát... nem volt a legegyszerűbb.

    Calo(z): Tényleg elég hasonlók lettek, írtam is, hogy ezt legközelebb megpróbálnám elkerülni, bár a finishük azért szerencsére különböző. Az alapanyagokat egyáltalán nem sajnálom, azért indult a sorozat, hogy kezdjek azokkal a kencéimmel valamit, amik csak porosodnak, ha használható lesz az eredmény, jó, de ha nem, az sem baj.:)

    VálaszTörlés
  10. WOW! De szuper ötlet!! Nagyon tuti lett a végeredmény. Mindig szívesen olvasom az ilyen DIY projekteket :)

    VálaszTörlés
  11. Az első sor első színe pont olyan, mint a too faced palettám szájfénye :D

    VálaszTörlés
  12. Csipkelány: Örülök, hogy tetszik.:))
    Thündérke: Hüm, gyorsan meglestem, tényleg mintha hasonlítana.:)

    VálaszTörlés
  13. Örülök, hogy elnyerte a tetszésed.:)

    VálaszTörlés