Az elsö kísérletem a hennával - Lush Caca Brun henna

5:25 Varjúlány 0 Comments



Még itt, a bejegyzés elején szeretném leszögezni, hogy a hennázásban nem vagyok profi, sőőőt, Carmenesque és Nojko sokkal inkább otthon van ebben a témában, igazság szerint én is tőlük kaptam kedvet az egész procedúrához.:)

Eredetileg nagyon sötét barna, szinte már fekete hajam van, ami sajnos nem a legfényesebb, hajlamos kifakulni, néha bizonyos fényviszonyok között kicsit szürkésnek is látom, amit nagyon-nagyon nem szeretek. Ennek ellenére még soha színeztem, csak hajfényekkel, balzsamokkal próbáltam csalni kicsit, viszont egyszer majd a távoli jövőben nagyon szeretnék élénkvörös lenni.
Most azonban nem ez volt a cél, ahhoz még bátortalan vagyok, csupán egy kis plusz, lehetőleg vöröses fényt és teltebb színt szerettem volna.


(A bejegyzésben lévő képek más fényviszonyok között készültek, lehetnek eltérések, de a hajam mindenhol színhű!)

  
 A természetes hajszínem

A Lush hennáját próbáltam ki, ez tűnt a legegyszerűbbnek.:) Az üzletben egy nagyon kedves lány segített, elmondtam, hogy most még csak némi vöröses fényt szeretnék, és ő a Caca Brun-t ajánlotta. Nyilván már ekkor is sejtettem, hogy nem leszek tőle lángvörös, hiszen nem azt kértem, de nem gondoltam volna, hogy... nos, majd alább kifejtem.

Előbb pár szóban a Caca Brun-ről:
Egy jókora tömbben érkezik, körülbelül akkora, mint a két tenyerem. Kemény, teljesen szilárd, viszont kicsit porzik, morzsolódik. Az illata elég érdekes, sóskához hasonló, nem a kedvencem, nem szívesen szagolgatom, de még mindig sokkal elviselhetőbb számomra, mint például a Balea barna hajra való balzsama.

Nagy lelkesedéssel vetettem bele magam a hennázásba, a konyhai klopfolóval ütöttem párat a tömbre, majd a bő felét egy tálkába tettem (az eladólány azt mondta, hogy szerinte körülbelül a kétharmada kell a hajamra), és ráöntöttem jó sok vizet. Mint utólag kiderült, itt már több dolgot is elszúrtam.
Bárhogy próbálkoztam, nem tudtam a hennadarabokat eloszlatni, és az egész túl híg, folyós lett, ugyanakkor kevés is. Felkenés közben nagyon kellett ügyeskednem, hogy ne folyjon le az egész a padlóra, de végül is ezt még sikerült megoldanom. Mikor ezzel megvoltam, jöhetett a folpack és egy törölköző, majd négy óra várakozás után következhetett az öblítés. Vizesen nem láttam semmi változást a hajamon, de azt gondoltam, hogy száradás után majd biztosan másként lesz. Hát nem.

Az első hennázás után

Semmit, de tényleg semmit nem csinált a hajammal. Nem, hogy nem lett kicsit mélyebb, teltebb színe, de csöppet sem volt fényesebb. Még ezzel is kibékültem volna valahogy, arra gondolva, hogy túl közel áll a Caca Brun az eredeti hajszínemhez, plusz tisztában vagyok vele, hogy nagyon makacs hajam van, de akkor már legalább a tápláló hatásból szerettem volna érzékelni valamit. De nem, sőt, talán még kicsit kócosabb, sprődebb is lett a frizurám a szokásosnál.
Nagyon csalódott voltam. A maradék hennát jó mélyre el is süllyesztettem az egyik fiókba, emlékezni sem akartam a kudarcra, de aztán két nap múlva csak nem hagyott nyugodni a dolog. Nem tudom, mennyire "szabályos" ez, de úgy döntöttem, lesz, ami lesz, belevágok újra.

Ezúttal sokkal, tényleg sokkal kisebb darabokra törtem a hennát, szinte már porszerű volt, mikor ráöntöttem a vizet, amit ezúttal csak szépen lassan, apránként adagoltam. Másodjára sokkal sűrűbbre kutyultam, kifejezetten krémes jellegű lett, így nekem a felkenés is könnyebben ment, bár ez az adag is csak szűkösen volt elegendő. Másodjára öt órát vártam, és már lemosás közben láttam, hogy ez alkalommal elégedettebb leszek az eredménnyel.:)


 A második kör henna után

Érezhetően puhább, kezelhetőbb lett a hajam (bár én még így sem mondanám kifejezetten kezelhetőnek, de mindenképp könnyebb a dolgom vele, mint eddig), plusz az alapszíne is kicsit mélyebb, teltebb lett, eltűnt a szürkeség belőle, aminek nagyon örülök. Sőt, erős, természetes fényben vöröses fénye, tónusa is van, úgyhogy lényegében végül csak sikerült mindent elérni, amit szerettem volna.:)

A tanulságok számomra: 

- érdemes minél apróbb darabokra törni a hennát, tényleg szinte porszerűre, mert minél kisebbek a szilárd részek, annál könnyebb egyenletesre elkeverni
- jobb óvatosnak lenni a vízzel, apránként adagolni, nekem a kicsit sűrűbb formula jobban bevált, mint a nagyon folyós
- a tömb kétharmada, bő fele az én hajamra kevés, valószínűleg az egész kellene rá
- inkább érdemes tovább fennhagyni, bár nem tudom biztosan, hogy ez is közrejátszott-e abban, hogy a második próbálkozásom sikeresebb lett, de eztán is inkább öt órát fogom a hajamon tartani, mint épp csak négyet


Biztos, hogy fogunk mi még találkozni a hennával, bár arra már nem vennék mérget, hogy legközelebb is a Caca Brunt választom. Ha sor kerül rá, talán a tiszta hennára vagy a Caca Rouge-ra teszem a voksom, de még az is megfordult a fejemben, hogy a következő alkalommal keverem a Brunt és a Rouge-t.:)


Próbáltátok már a hennát?:)

0 megjegyzés: