Zara Black Peony - Flowerbomb koppintás?

5:32 Varjúlány 0 Comments



Nem állt szándékomban írni erről a parfümről, de több helyen is kértétek, hogy legyen a Black Peony-ről bejegyzés, úgyhogy itt is van.:)




A doboza szimpla fekete, az üvege vitathatatlanul csodaszép, egyszerű, de nagyon feldobja a kupakon lévő virágocska. Szeretem, ha van ilyen kis plusz az üvegcséken.:)

Az illat a leírása szerint az orientális-virágos kategóriába tartozik, a jegyei között szerepel a vanília, a bergamot, a barack, a frézia és a szantálfa.

Ezzel szemben kifújás után közvetlenül én egy jázminos, kicsit rózsás, bergamotos illatot érzek, majd szépen, másodpercről-másodpercre elkezd kibontakozni a (csöppet mű) barack. Már ekkor sem túl nagy hatósugarú, eleve visszafogottabb, bőrközeli.
Majd szépen lecsendesedik a jázmin, helyette előbukkan a vanília, de csak éppen leheletnyit, és előtűnik egy csöppnyi, de tényleg csak csöppnyi zöldalma is az én orrom szerint.
Viszonylag hamar elhal a bőrömön, két-két és fél, legfeljebb három órát bír ki, ami valljuk be, nem a legjobb teljesítmény, még akkor sem, ha EDT-ről van szó.

Bájos, de nem kislányosan, komolytalanul, inkább felnőttesen, elegánsan. Nem egy cukorkaillat, nem is tartozik a rózsaszín tucatparfümök közé, attól valahogy érettebbnek, kiforrottabbnak érzem.






És akkor következzen az izgalmasabb rész... valóban Flowerbomb másolat?
Szerintem egyértelműen igen. Van köztük különbség, de határozottan érezhető, hogy a Flowerbomb... mondjuk úgy, "inspirálta" a Black Peony orrát. Hogy ez jó dolog-e... nos, erről lehetne egy hosszas vitát folytatni, de én inkább most más irányba mennék el, lássuk, mennyire hasonlítanak.

A kifújás utáni pillanatokban szinte tökéletesen egyformák. Én ugyan már ekkor is meg tudtam különböztetni őket, de több barátnőmmel teszteltem, ők teljesen összekavarták a kettőt ekkor még. Aztán az idő múlásával egyre nagyobb lesz a különbség a két illat között, a teás jegy, ami olyan meghatározó a Flowerbombban, a Black Peonyben alig jelenik meg, és összességében a leszáradása is sokkal kevésbé meleg, míg a Flowerbomb púderessé válik, ez csak szépen elcsendesedik.
Ilyenkor már minden "tesztalanyom" (Ezúton is nagyon köszönöm a segítségeteket!) jól tippelt, hogy melyik melyik, ugyan karakterében amíg tart, a Black Peony is hasonló, de azért már elég jól elkülöníthetők.

A legnagyobb különbség azonban talán nem is magukban az illatokban, hanem a hatósugarukban és a tartósságukban van.
Ahogy fentebb írtam, a Black Peony nagyjából két és fél órát bír, a Flowerbomb halványan még a nap végén is érezhető.
Alapvetően mindkettő bőrközeli, konszolidáltabb illat, de a Flowerbomb mégis erőteljesebb a maga lágy módján. Ennek is köszönhető, hogy a pár millis üvegcsém még mindig nem fogyott ki, egyetlen csepp elég belőle, az is átjárja a ruhám, a hajam. A Black Peony-vel más a helyzet. Akár mennyit adagolok belőle, nem veszi át semmi az illatát, csak ott lesz érezhető, ahová fújtam. És nem is tanácsos túl sokat kiszórni belőle, mert nem lesz jó értelemben erősebb tőle a parfümfelhő, nagyobb mennyiségben csak egy alkoholos, nagyon zavaró valami lesz belőle.


Összességében: A maga árkategóriájában nem tartom rossz választásnak a Black Peony-t, akkor sem, ha az elérhetetlen Flowerbombhoz szeretnénk valami hasonlót, de sajnos erre az illatra is igaz az, amit eddig tapasztaltam, a kedvezőbb árért kompromisszumokat kell kötnünk.

0 megjegyzés: