Tippek-trükkök#6 - Mi mindenre jó egy matt börszínü szemfesték?

11:12 Varjúlány 13 Comments



Az egyik leggyakrabban használt sminktermékem egy matt, a bőrömnél talán egy leheletnyit világosabb szemhéjpúder. Ez az, amit legszívesebben minden lány kezébe odaadnék, mert egyszerű, de nagyszerű, és sokféleképp használható.

Amikre én be szoktam vetni:

1. Szélek elsatírozásaára
Azt hiszem, ez a legismertebb funkciója, erre úgy hiszem, nagyon sokan használják.

2. Élek hangsúlyozására
Többször is említettem már, hogy én szeretem a határozott kontúrokat, éleket, szerintem vannak sminkek, amiknél nem kell mindent elsatírozni. Nade... ilyenkor is hasznos lehet a kicsike. Ezekben az esetekben óvatosan végigszaladok vele a szemsminkem külső éle mentén, nem satírozom el, nem dolgozom össze vele, csak mellé teszek egy kicsit. Ez azért jó, mert ha egy árnyalatnyit világosabb a bőrünknél, szépen kihangsúlyozza a határozott, éles vonalat.

3. Szem alatti karikák eltüntetésére.
Hajlamos vagyok a karikákra, mimikai ráncaim is vannak, sötétebb is a szemkörnyékemnél a bőröm... de túl sok korrektort nem tudok használni, mert azonnal összeszalad a ráncokban, viszont a kevés meg nem mindig elég. Ilyenkor szoktam némi bőrszínű szemhéjpúderrel kiegészíteni, mivel pigmentált, van némi fedése, de könnyedebb hatása van, mint ha több korrektort kennék fel, ráadásul ha egy kicsit világosabb a bőrömnél, még hatásosabb is.

4. Korrektor fixálására
Ez részben az előző ponthoz tartozik, de  nem csak a szemem alá használom, hanem általában ha kell valahová  korrektor, akkor azt inkább ezzel fixálom, mint púderrel. A fedését is kiegészíti, plusz tartósabb is, nekem erre nagyon bevált.

5. Hibajavításra.
Ha megcsúszik a kezem, túl sokat használok egy szemhéjpúderből, akkor ezzel "semlegesítem".

6. Szemöldökcsontra egy fényes szín helyett
Általában oda egy fényesebb színt szoktam használni, de ha már enélkül is elég csillogó a szemsminkem, akkor inkább ezért nyúlok, nem fog rikítani, biztosan nem lesz túl sok, de mégis, mivel egy árnyalattal világosabb a bőrömnél, ad egy kis pluszt.:)

7. Önmagában szemhéjpúderként
Élénkebb ajkakhoz és egy tusvonalhoz sokszor bevetem magában is, tudom, nem valami izgalmas, de praktikus, amolyan láthatatlan segítőtárs.:)


Ti használtok bőrszínű szemhéjpúdert?:)

13 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, praktikus ötletek ezek :) Hasznosítani fogom őket ;)

    VálaszTörlés
  2. én szinte mindig használom :)

    VálaszTörlés
  3. Ez egy nagyon jó poszt volt, van nekem is a Sleek Monaco palettában két ilyen semleges bőrszín, de eddig "csak" szemöldökcsontra használtam, de most már tudom, mi mindene jó :).

    VálaszTörlés
  4. Zenzen: Hajrá!:))
    Fanny: Akkor kezetfoghatunk.:)
    Biu: Örülök, hogy tetszett.:))
    Satine: Szerintem érdemes bevetni, meglátod, a legjobb barátod lesz.:)

    VálaszTörlés
  5. A korrektoros ötlet szuper, feltétlenül kipróbálom. Köszi!

    VálaszTörlés
  6. Neked a képen szereplő Catrice van vagy ez csak "dekoráció"? Ha igen, akkor mi a száma?

    VálaszTörlés
  7. Izolda: Nagyon szívesen.:)
    Hagi: Igen, ez van, a 090-es kódszám alatt fut, Bring me frosted cake fantázianéven.:)Azt hiszem, van egy sötétebb bőrszínük is egyébként.:)

    VálaszTörlés
  8. Köszi, majd megnézem. Hasonló árnyalatom van Catrice-ben, de az fényes, nem matt.

    VálaszTörlés
  9. nagyon jó kis poszt lett :)

    VálaszTörlés
  10. Hagi: Nagyon szívesen.:)
    Nóra: Örülök, ha tetszett.:)

    VálaszTörlés
  11. Jó kis poszt :) pár kivételével én is ezekre használom :$

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik, de hol lehet ilyet kapni?

    VálaszTörlés
  13. Thündérke: Örülök, hogy tetszett.:)

    Névtelen: Olyan drogériában, ahol van Catrice pult, a legtöbb Rossmannban például.:)

    VálaszTörlés