Krémes szemfestékek összehasonlítása

7:46 Varjúlány 6 Comments



Nagyon nagy rajongója vagyok a krémes szemfestékeknek, gyakrabban és szívesebben is használom ezeket, mint a porosakat, akár önmagukban is, akár alapként. Tudom, hogy sokatoknak van gondja ezekkel a termékekkel, elmásznak, nem elég tartósak... nos, nekem szerencsére a többség bevált, de azért persze van, amit jobban szeretek, és van, amit kevésbé. Arra gondoltam, hogy egy összehasonlító poszttal tudnám a legjobban bemutatni ezt.:)


Csomagolás:

Kezdjük akkor a külsőségekkel. Nekem igazság szerint egyikkel sincs különösebb gondom, mind elég strapabíró, jól záródnak, a tégelyük egyébként az Essence kivételével -amelyik műanyag-, üvegből készült. Talán a legkevésbé a Rimmel csomagolása tetszik, de ez már tényleg csak ízlés kérdése..:)


Állag, eldolgozhatóság:







Maybelline Dream Mousse:
Elméletileg habos, én azonban inkább egy nagyon könnyű krémnek mondanám, ami sajnos hajlamos a kiszáradásra. Könnyen kenhető, de rétegezni kell.




Rimmel Colour Mousse:
Nagyon-nagyon folyékony, messze a legfolyékonyabb mind közül, de a felvitelt követően egy-fél perc alatt tökéletesen megszárad. Ritkán bár, de azt tapasztaltam, hogy nem a legkönnyebb egyenletesen eldolgozni, néha kissé csomós hatást kelt, de ezt gyorsan orvosolhatjuk, csak eggyel többször kell átsimítani a szokásosnál.




Catrice Made To Stay:
Leginkább vajszerűként tudnám jellemezni, viszonylag kemény, de ha akár ujjal, akár ecsettel nyúlok bele, szinte megolvad, az Essence tusecsetével egy álom felvinni a szemhéjra.




Catrice Hidden World Eyeshadow Soufflé:
Nagyon-nagyon könnyed, valóban habos, a kenhetőséggel nincs gond, kis mennyiségben beleolvad a bőrbe, emiatt higlighternek is kiváló lehet.




Essence Stay All Day:
A keménysége hasonló a Catrice Made to stay-hez, de nem "olvasós", az ecset egyáltalán nem veszi fel, és az ujjunkkal is elég erősen kell dörzsölni, így a felvitele se a legegyszerűbb, ráadásul én jobban szeretek ecsetet használni, mint csak a kezemet, ezt pedig sajnos kizárólag úgy lehet felsimogatni a szemre.


Illat:

A Maybellinenek jellegzetes szaga van, kissé műanyagos, megszokható, de semmiképp nem kellemes. A Rimmelnek a legintenzívebb illata, ez sem kellemes, engem nádra vagy valamilyen szárított növényre emlékeztet. A Catrice Made To Stayt én kimondottan kókuszosnak érzem, szerintem még finom is. Ellenben a Hidden World kissé savanykás, műanyagos, de szerencsére nem túl intenzív. Az Essence Stay All Day illatát pedig nagyon hasonlónak érzem a Cartice Made to stay-éhez, de ennek talán kevésbé erőteljes.


Szín, pigmentáltság:





Maybelline Dream Mousse (10; Caramel Karma): 
Egy csokibarna árnyalat lenne, de sajnos nagyon sokat kell építgeni ahhoz, hogy a képen látható fedést érhessük el vele, vékonyan, egy rétegben használva csak egy enyhe bronzos színe van.

Rimmel Colour Mousse (008; Sassy):
Egy fantasztikus árnyalatról van szó, számomra eldönthetetlen, hogy barna vagy szürke, de néha még kissé lilásnak is látom, sőt, ha lilával dolgozom el a széleit, teljesen annak tűnik. Emellett csodás metálos fénye van.

Catrice Made To Stay (010; Pearly Habour):
Egy csillámos-gyöngyházas szürkéről van szó, egy csöppnyi kékes beütéssel, a fényviszonyoktól függ, hogy ez mennyire erőteljes.

Catrice Hidden World Eyeshadow Siufflé (C02; Yes, I Wood!):
Egy rózsaszínes aranyos árnyalat gyönyörű fénnyel, de sajnos elég gyenge fedéssel.

Essence Stay All Day (02; Glammy Goes To...):
Kisebb mennyiségben egy aranyos bézs, többet használva aranyos-barnás, szép fénnyel.


Tartósság:

Nekem két favoritom van ebből a szempontból, a Rimmel és a Catrice Made to stay. A szememen mindkettő mindenfajta mocorgás nélkül kibír egy egész napot. Az Essence már egy fokkal gyengébben teljesít, de kora délutánig azzal se szokott gondom lenni. Ellenben a két habosabb, a Maybelline és a Hidden World bizony elég hamar, két-három óra alatt megadja magát, ezért azok alá mindig teszek alapot, úgy viszont már nincs velük gond.


Tudom, hogy a tartósság kulcskérdés a krémes festékeknél, úgyhogy itt a véleményemet kiegészítettem egy kis képes "bemutatóval" is, a karomon lévő mintákra néhány percig langyos vizet engedtem, majd némi dörzsölésnek vetettem alá őket.




Amin meglepődtem, az az, hogy nagyon tragikusan egyik se kopott meg, pedig már szinte fájt a kezem a dörzsöléstől. Persze azért vannak, amik gyengébben teljesítettek. Azt hiszem, egyértelműen látható, hogy a legjobban a Rimmel Colour mousse-a és a Catrice Made to stay-e bírta a strapát. Ugyan mindkettő halványodott egy picit, de csak minimálisan. A Maybelline nem csak kopott, de el is csúszott, méghozzá elég csúnyán sajnos, a Catrice Hidden worlddel szintén ez történt, de annak a színe talán még jobban megkopott, bár lehet, hogy ez csak az eleve világosabb árnyalata miatt tűnik így.


Összességében: 

Én két kiemelkedő terméket találtam a "mezőnyben" -amik egyben az eddigi nagy kedvenceim is-, a Rimmel Colour mousse-t és a Catrice Made to stay-t. Tartósságban verhetetlenek, ráadásul bár pont ellentétes az állaguk -míg az egyik nagyon folyékony, a másik vajszerű-, ezzel sincs komolyabb gondom egyiknél sem. A fedésük is szuper, ráadásul a színeik is szépek, ezért bátran ajánlom őket.
Az Essence krémes festéke se rossz, bár minden szempontból elmarad a fent említett kettőtől, igaz, csak egy hajszállal.
Annak ellenére, hogy az én listámon az utolsó helyen végeztek, a Maybelline-t és a Catrice Hidden World-öt se írnám le, szemhéjalappal, porral fixálva azok is remekül használhatóak.:)

6 megjegyzés:

  1. Ugyan ilyen Maybellinem van és bevallom töredelmesen, bronzosítónak használom:D

    VálaszTörlés
  2. Ó, ez szuper ötlet! Én nem nagyon szoktam bronzosítani, természetellenesnek érzem a falfehér bőrömön, de ezt már csak kíváncsiságból is ki fogom próbálni.:))

    VálaszTörlés
  3. Nekem a Catrice van meg,húú és imádom,ő az első krémes szemfestékem,de nem az utolsó:)

    VálaszTörlés
  4. Tényleg szuper kis termék, én egyedül csak azt sajnálom, hogy élénkebb színekben nem kapható.:/

    VálaszTörlés
  5. Nekem a rimmel van meg ( ez is ) meg az essence :) de a rimmelt imááádom :D

    VálaszTörlés
  6. Nekem essence van, sötét szürke. :D

    VálaszTörlés