Guerlain My Insolence

7:22 Varjúlány 0 Comments



A rózsaszín parfümökkel mindig bajban voltam. Jó ideje már, hogy vágyom egy kellemes, üde, bájos babaillatra, ugyanakkor az unalmas, jellegtelen parfümöktől lábrázást kapok. Mivel az előbbiekkel sajnos gyakran együttjár az utóbbi, és jellemzően rózsaszín üvegcsét kapnak, évek óta inkább direkt kerültem ezeket a parfümériákban. Mígnem elért a szerelem a Guerlain-ház iránt, és minden kreációjukat végig kellett szimatolnom. Legnagyobb meglepetésemre egy rózsaszín illat is magával ragadott, méghozzá a My Insolence.

Babás báj, üdeség, tisztaság és különlegesség egyetlen parfümben.
Az üvegcse is remekül kifejezésre juttatja ezt, a forma alapjaiban egyszerű, de mégis, az asszimetria és a kupak csempész bele némi modernséget, a fehér szín utal a tisztaságra, légiességre, a rózsaszínról pedig a bájosságra asszociálhatunk.

Az illatjegyei között megtalálható többek között az eper, bár rajtam csak alig-alig érződik, finoman elő-előbukkan a vanília, és ami különlegessé teszi: a mandulavirág.
A kifújás utáni pár másodpercben a jázmin tör elő, de ez nagyon hamar elcsendesül, körülöleli a mandulavirág és a vanília. Ez a két összetevő határozza meg az illatot, és az előbbi teszi egydivé. A mandulavirág nem sok illatban fordul elő, talán hirtelen egyedül a Cinema-t tudnám mondani, amiben határozottan éreztem, nos, itt pont a mandulavirág a központ, amivel a vanília játszadozik. Mellette a néha felbukkanó pacsuli, babarózsa és tonkabab jelent némi változatosságot, esetleg egy -egy pillanatra csöppnyi citrusosság is előtűnik, de tényleg csak kiegészítésképp. 

Az egész egy nagyon bájos, fiatalos-lányos elegyet alkot, nekem valamiért a kora nyári esők jutnak eszembe róla, az én képzeletemben ilyesmi illatot érezhetünk, mikor egy virágmezőn sétálunk át szemerkélő esőben.

Egyetlen hátulütője van ennek a parfümnek: a tartóssága. Rajtam az ehhez hasonló könnyedebb illatok általában nem bírják sokáig, de eleinte reménykedtem benne, hogy a My Insolence kivétel lesz. Sajnos nem lett az, én három óra múltán már csak alig-alig érzem a nyomait.   

Nem ez életem illata, de az erőteljes-vad orientális illatok mellett amolyan kis fekete a parfümgardróbomban, egy mindig mindenhová bevethető jolly joker, amiben azért van egy kis csavar.

0 megjegyzés: